Soms maken we goede beslissingen, soms minder goede. Zoals je misschien weet werken wij veel met abonnementen. Om een ieder tegemoet te komen heb ik destijds besloten om elke maand een factuur te sturen. Sommige klanten vonden dat prima, maar ik krijg steeds meer te horen dat men vooruit wilt betalen.

En tja, waarom zou ik daar nee tegen zeggen? Het levert namelijk een aantal voordelen op:

  • Afhankelijk van je abonnement ontvang je nog maar 1-2 facturen per jaar, in plaats van minimaal 12 facturen per jaar. Dat scheelt jou en je boekhouder tijd en daarmee geld.
  • Niet maandelijks meer te hoeven betalen via iDEAL of overboeking. Dit lijkt misschien een kleine handeling. Maar als je dat elke maand ‘even’ moet doen, kost dat toch weer tijd.
  • Niet het risico lopen op het niet voldoen van de factuur.
  • Zekerheid!

Nadelen?

Ik kan niet in een ieder zijn portefeuille kijken. Een nadeel zou kunnen zijn dat je in 1x een wat meer kwijt bent dan dat je het maandelijks betaalt.

Is het verplicht?

Absoluut niet. Als jij maandelijks je factuur wilt blijven voldoen is dat natuurlijk prima. Tóch wil ik een oproep doen indien mogelijk per jaar vooruit te betalen. Je bent dan in 1 klap (voor een jaar) af van elke maand een factuur ontvangen, uitprinten, mailen naar je boekhouder, de factuur voldoen.. ik gok dat jij je tijd beter kan besteden. Maar zie het niet als een verplichting.

Hoe vraag ik jaarlijks betalen aan?

Dit kun je doen door het contactformulier in te vullen op de website of een e-mail te sturen naar helpdesk@webprepare.nl. Wij zetten je contract dan om in een jaarlijks abonnement. De eerstvolgende maand ontvang je dan een factuur voor de termijn van een jaar.

Deel dit artikel
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on email
Share on linkedin
Share on whatsapp
Nieuwsbrief ontvangen?

Maximaal 1x per maand een nuttige nieuwsbrief ontvangen?